lördag 22 januari 2011

Nikon vs Canon

Provar att fota med de medel man har tillgängligt hemma, dvs en fin snäcka, dagsljus och ett vitt ark. Jag ska köpa ny kamera under våren, så jag provar att fota olika saker för att se hur just den här kameran jag lånat från skolan funkar. Det är en Nikon D3s med 28-120 vr nikkor. Tyvärr vinjetterar objektivet så jag blir alldeles tokig, och kameran är enorm och alldeles för tung för mina veka handleder, så den här kameran blir det inte! Eftersom jag inte har massor av dyra tillbehör så står jag nu i det lyxiga valet och kvalet, Nikon eller Canon? Känner mig ju mest hemma med Nikon eftersom det är den jag använt, men å andra sidan svarar Canons 5D mark II mer mot vad jag vill ha! Hoppas Nikon kommer ut snart med en ny motsvarighet till denna, så jag kan jämföra!

2 kommentarer:

  1. Tänk vad fin en snäcka i dagsljus kan bli :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det mesta blir faktiskt riktigt fint i dagsljus! :-D

    SvaraRadera