söndag 6 februari 2011

Vel-maja!!!


Nej, jag har ännu inte bestämt mig för Canon eller Nikon, velar ännu, och nu börjar det brinna i knutarna för nu har jag sålt min gamla kamera! Så nu är jag faktiskt kameralös! Eller, inte riktigt, jag har ju min iPhone! Men... den räcker inte riktigt om man ska göra kvalitets-grejer!

Fick känna lite på en klasskamrats nya Canon 5D Mark II, och den är ju riktigt fin! Det som talar emot Canon är att en del av deras kameror är sjukt brusiga och många objektiv fokuserar fel, och Canon är inte så hjälpsamma att fixa till de här felen! Nikon däremot är en dröm att prata med, de fixar allt så fort de bara hinner. MEN de har ingen kamera som motsvarar 5D i prestanda och prisklass...

Önskar att någon bara sa; "Den här är bäst, den ska du ha!!!"

Men... Hm... Det lutar nog mot en Canon!

1 kommentar:

  1. Det kommer ju nya i slutet av feb/början av mars. Köp en Nikon då?
    Låna D3s eller Canon på skolan så länge!

    /db

    SvaraRadera